Leeuwerikplein 1 B 5922 VL Venlo-Blerick
Header afbeelding

Klachtenregeling

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg die u ontvangt.
Alle medewerkers van Huisartsenpraktijk Lambertus doen hun werk zo nauwkeurig mogelijk en met een zo goed mogelijke inzet.
Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over het contact met de praktijk.
Daarom hebben wij een klachtenregeling, die ervoor zorgt dat er op de juiste wijze aandacht besteed wordt aan uw klacht.
Het doel van de klachtenregeling is het wegnemen van de oorzaak van de klacht indien mogelijk en het voorkomen van (soortgelijke) klachten in de toekomst.

Wat is een klacht?

Een klacht is het kenbaar maken van onvrede, kritiek of ongenoegen over de zorgverlening van de praktijk.
Een klacht kan bijvoorbeeld betrekking hebben op de behandeling, de ruimte waarin u verbleef, de gang van zaken in de praktijk of de bejegening door een zorgverlener.

Direct bespreken

De eenvoudigste en vaak ook snelste oplossing is het meteen bespreken van uw klacht met de betreffende persoon. Zo’n gesprek kan verhederend werken en mogelijk de oorzaak van uw klacht wegnemen.

Indien dit geen optie is of niet het gewenste resultaat heeft, dan kut u dit klachtenformulier invullen.
Na schriftelijke bevestiging van uw klacht, neemt de klachtencoördinator van de praktijk contact met u op om samen in gesprek te gaan.

Komt u er niet uit met de praktijk?

Vindt u het lastig om uw klacht met uw zorgverlener te bespreken of leidt het gesprek niet tot een oplossing? Dan kan de klachtencoördinator van onze praktijk uw klacht, in overleg met u, doorsturen naar een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
Deze klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan bemiddelen.
Alles wat u samen bespreekt is vertrouwelijk.

Geschillencommissie huisartsenzorg

Heeft de hulp van de klachtenfunctionaris niet geleid tot een oplossing voor uw klacht, dan kunt u uw klacht als geschil indienen bij de geschillencommissie huisartsenzorg.
Bijvoorbeeld om te horen of uw klacht terecht is of omdat u wilt dat er een advies aan de zorgverlener wordt uitgebracht om herhaling te voorkomen.
De geschillencommissie is onafhankelijk en hun oordeel is bindend.
Onze klachtenfunctionaris informeert u graag over het voorleggen van uw onopgeloste klacht aan de geschillencommissie. Meer informatie over de geschilleninstantiehuisartsenzorg leest u op www.skge.nl.