Informatie Patiëntenportaal – Huisartsenpraktijk Lambertus – Venlo-Blerick
Leeuwerikplein 1 B 5922 VL Venlo-Blerick
Header afbeelding

Informatie Patiëntenportaal

Wat is een patiëntenportaal?
Via het patiëntenportaal van onze huisartsenpraktijk kunt u snel én gemakkelijk contact zoeken met uw huisarts en uw medisch dossier inzien. Het patiëntenportaal is een beveiligde digitale omgeving. U kunt via het patiëntenportaal bijvoorbeeld medische en persoonlijke vragen stellen en afspraken maken. Het patiëntenportaal is bereikbaar via een smartphone, computer of tablet met internet. U logt in met uw persoonlijke YIVI-pincode. Het is belangrijk om te weten dat de aanmelding persoonlijk is.

Wat kan ik doen met het patiëntenportaal?
Met het patiëntenportaal heeft u direct inzage in uw medisch dossier en kunt u:

  • Uw afspraken inzien en annuleren
  • Een vraag stellen via een e-consult. Binnen 2 werkdagen krijgt u hier een reactie op.
  • Herhaalrecepten aanvragen. Deze liggen 2 werkdagen later voor u klaar bij de apotheek.
  • Uw laboratorium uitslagen raadplegen.
  • Uw medische gegevens inzien.

Wie kan het patiëntenportaal gebruiken?
U kunt gebruik maken van het patiëntenportaal van Huisartsenpraktijk Lambertus als u:

  • Als patiënt geregistreerd bent in onze praktijk
  • Beschikt over een computer of tablet én smartphone met internetverbinding
  • In het bezit bent van een DigiD met extra controle voor SMS of de DigiD app

Kan ik inloggen op het portaal van iemand anders (als gemachtigde)?
Indien u als ‘wettelijke vertegenwoordiger’ van een patiënt gemachtigd bent, dan kunt u namens de patiënt in het patiëntenportaal van de patiënt kijken.

Contact

Heeft u vragen over inloggen op het patientenportaal? Stuur uw vraag in via ons vragenformulier of neem contact op met onze praktijkmedewerker via het algemene telefoonnummer.